Monday 22 July 2013

Imaginasi.

Hampa pernah dak ada something selalu berlegarlegar dalam otak tapi tak boleh dirungkai? 

Hampa pernah dak pikir out of the box?

Hampa pernah dak membayangkan sesuatu yang tak pernah dibayangi?

Semua persoalan ni timbul bila dok buat sesi sembangsembang dengan rakanrakan seperjuangan. Mesti pernah ja kan nak berImaginasi semua tu kan? Macam spongebob selalu buat tu. Imaginasi kat sini, imaginasi kat sana, imaginasi kat sinun everywhere imagination.

...lebih kurang macam ni la gaya dia 'IMAGINASI'...

Dulu masa kecikkecik selalu la dok buat terok pikir macam mana semua benda berfungsi. Contohnya kalau kita hantar mesej dekat seseorang, adakah ada pusat di mana mesej kita akan dibaca dan ada sorang dan dialah yang akan tolong kita hantar kesemua mesej kita yang beriburibu puluh ratus tu dekat orang yang kita nak hantar. Teruk kan pemikiran aku. Sampai dulu jadi malu bila nak hantar mesej kat seseorang sebab takot ada orang baca. 

Pastu pernah jugak terpikir kenapa manusia di muka bumi yang serba padat ni panggil kerusi tu kerusi. Kenapa tak panggil meja? dan kenapa juga bukan lampu? Paham dak persoalan yang selalu timbul ni. Lagi satu, bila orang atasan yang serba pandai lagi intelligent keluarkan satu fakta, kenapa kita ikut ja? Kenapa kita tak berani nak gunakan kita punya kefahaman sendiri? Haish.. bole jadi gila tahap ke sepuluhlapanribu apa kalau asyik pikir ja macam ni. 

Banyak lagi sebenarnya siri kefahaman yang pelikpelik ni. Tapi takpalah, terlebih pikir boleh menyebabkan cenderung ke arah lain pula. Sebab tu tiaptiap malam aku akan ambil masa yang lama nak tidor. Sebab secara tetiba ja semua persoalanpersolan ni akan menghentak menikam memasuki ruang legar dalam fikiran aku ni. Dan sebab tu lah hidup aku ni banyak imaginasi. Semua benda is possible to happen. So jom berimaginasi!

Imagination is more important than knowledge-Albert Einsten. 
(Tengok apa orang cerdikpintarpandai kata)